Veel mensen vinden het maken van een back-up maar gedoe. De reden is vaak dat het teveel tijd kost of dat je niet weet hoe het moet. Daar is een hele goed oplossing voor. Je kan namelijk gebruik maken van Microsoft OneDrive. Je betaald dan per jaar voor deze online opslag. Vanaf €69,- heb je al voor een heel jaar 1000 GB aan opslaggeheugen. Een groot bijkomend voordeel is dat je gratis Microsoft Office erbij krijgt. Hiermee kun je dus gebruikmaken van Word, PowerPoint, Excel en Outlook. Heb jij al een abonnement op ze opslagdienst? Dan ga ik je hieronder uitleggen hoe je OneDrive kan instellen zodat er automatisch een back-up van al je bestanden wordt gemaakt.
Klik hier om alle prijzen van OneDrive te checken
Stap 1: OneDrive downloaden
Om automatisch back-ups te laten maken in de cloud, moet je eerst OneDrive op je computer downloaden. Je kan checken of het al op je computer staat door naar de Windows Verkenner te gaan (het gele mapje in de taakbalk onderaan je scherm). Als je dan in de linkerkolom OneDrive ziet staan, dan weet je dat het al op je computer staat. Anders moet je het even downloaden.
Klik hier om OneDrive te downloaden
Stap 2: back-up instellen
Rechtsonder zie je nu een wolkje in de taakbalk. Volg onderstaande stappen om de automatische back-up in te stellen.
- Klik rechtsonder op het wolkje
- Log in met je Microsoft gegevens
- Na het inloggen klik je met de rechtermuis op het OneDrive wolkje rechtsonder
- Zet documenten en afbeeldingen op OneDrive zodat dit allemaal wordt opgeslagen in OneDrive.
Alles dat je nu in de documenten en afbeeldingen map plaatst, staat ook gelijk in OneDrive. Je hoeft dus nooit bang te zijn dat je iets verliest. Wil je nog meer mappen synchroniseren of bovenstaande stappen nog een keer zien? Check dan onderstaande video.
0 reacties