OneDrive automatisch back-ups laten maken

Veel mensen vinden het maken van een back-up maar gedoe. De reden is vaak dat het teveel tijd kost of dat je niet weet hoe het moet. Daar is een hele goed oplossing voor. Je kan namelijk gebruik maken van Microsoft OneDrive. Je betaald dan per jaar voor deze online opslag. Vanaf €69,- heb je al voor een heel jaar 1000 GB aan opslaggeheugen. Een groot bijkomend voordeel is dat je gratis Microsoft Office erbij krijgt. Hiermee kun je dus gebruikmaken van Word, PowerPoint, Excel en Outlook. Heb jij al een abonnement op ze opslagdienst? Dan ga ik je hieronder uitleggen hoe je OneDrive kan instellen zodat er automatisch een back-up van al je bestanden wordt gemaakt.

Klik hier om alle prijzen van OneDrive te checken

Stap 1: OneDrive downloaden

Om automatisch back-ups te laten maken in de cloud, moet je eerst OneDrive op je computer downloaden. Je kan checken of het al op je computer staat door naar de Windows Verkenner te gaan (het gele mapje in de taakbalk onderaan je scherm). Als je dan in de linkerkolom OneDrive ziet staan, dan weet je dat het al op je computer staat. Anders moet je het even downloaden.

Klik hier om OneDrive te downloaden

Stap 2: back-up instellen

Rechtsonder zie je nu een wolkje in de taakbalk. Volg onderstaande stappen om de automatische back-up in te stellen.

  • Klik rechtsonder op het wolkje
  • Log in met je Microsoft gegevens
  • Na het inloggen klik je met de rechtermuis op het OneDrive wolkje rechtsonder
  • Zet documenten en afbeeldingen op OneDrive zodat dit allemaal wordt opgeslagen in OneDrive.

Alles dat je nu in de documenten en afbeeldingen map plaatst, staat ook gelijk in OneDrive. Je hoeft dus nooit bang te zijn dat je iets verliest. Wil je nog meer mappen synchroniseren of bovenstaande stappen nog een keer zien? Check dan onderstaande video.

Bekijk ook deze blogs

Hoe installeer ik Microsoft Office 365?

Hoe installeer ik Microsoft Office 365?

Heb je net Microsoft Office 365 aangeschaft en wil je aan de slag met de software? Volg dan onderstaande stappen om je software te installeren. Aanmelden Ga naar www.office.com/setup. Heb je al een Microsoft account, Outlook account of Hotmail account, dan kun je...

Lees meer
Hoe kan ik documenten scannen met mijn Windows computer?

Hoe kan ik documenten scannen met mijn Windows computer?

De meeste printers hebben ook de mogelijkheid om te kunnen scannen. Hartstikke handig, maar hoe doe je dat nou? In deze how-to leg ik je uit hoe jij documenten kan scannen. De Microsoft Scan app Het makkelijkst is om gebruik te maken van de Microsoft Scan app. De...

Lees meer
Hoe kan ik het beste thuiswerken?

Hoe kan ik het beste thuiswerken?

Vanwege het coronavirus zijn veel Nederlanders aan het thuiswerken. Maar hoe kun je nou het beste thuiswerken? Ik zet alle tips voor je op een rijtje. 1. Duidelijke communicatie Doordat je elkaar niet meer ziet gaat de communicatie op een hele andere wijze. Het is...

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Pin It on Pinterest